مقاله ها, راه حل ها, هوش مصنوعی

ارتباطات هوشمند در صنعت آموزش

ارتباطات هوشمند در صنعت آموزش با مرکز تماس

ارتباطات هوشمند در صنعت آموزش

آموزش و هوشمندسازی

آن چه خواهیم خواند

ارتباطات هوشمند در صنعت آموزش از موضوعات بسیار مهم جوامع محسوب می شود. همان طور که در مقالات قبل هم اشاره شد، طی چند سال گذشته فناوری و تکنولوژی های جدید، بطور اعجاب انگیزی وارد زندگی مردم شده و دنیا را متحول کرده است. یکی از این تکنولوژی ها، استفاده از فناوری های هوشمند است که وارد بخش عظیمی از صنعت، کشاورزی، پزشکی و البته آموزش شده است. مفهوم آموزش یکی از موضوعات حساس و مهم هر جامعه ای محسوب می شود که اگر متولیان این امر به درستی به آن بپردازند و خانواده ها فرزندان خود را از کودکی تا بزرگسالی بطور صحیح آموزش دهند، بطور یقین این موضوع در جامعه تاثیرات شگرفی خواهد گذاشت. از طرفی این ارتباطات، با افزایش تعامل بین دانش‌ آموزان، دانشجویان و اساتید، به افزایش کیفیت آموزش و یادگیری کمک می ‌کند. بنابراین یکی از موضوعات مهم و حساس نظام های آموزشی استفاده از شیوه های نوین علمی و هوشمندسازی لوازم آموزش است، که باید به درستی به آن پرداخته شود.

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد ” ارتباطات هوشمند در صنعت آموزش ” است، ما در شرکت هاوش تلاش می کنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از خدمات مرکز تماس و امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.   

 

آموزش متوسطه

ایجاد یک محیط آموزشی امن و دارای قابلیت جابجایی و اتصال به شبکه

بهبود و رشد شبکه از طریق یک زیرساخت سیار قوی و قابل دسترسی آسان. یک زیر ساخت Cloud خصوصی به افزایش سرعت خدمت رسانی، ارائه خدمات یکپارچه و پیوسته و افزایش کارآیی شبکه کمک می کند.

مدیریت BYOD و پهنای باند از طریق بروز رسانی شبکه های بی سیم جهت ارائه سطوح دسترسی مختلف به کاربران. پیاده سازی سطوح دسترسی متفاوت از طریق افزودن قابلیت اتخاذ تصمیمات دسترسی لازم، افزایش قابلیت های دسترسی های میهمان به شبکه، دسترسی به پورتال، گزارشگیری و تحلیل.

بکارگیری شبکه قابل توسعه جهت ایجاد کلاس های آموزشی ترکیبی شامل ویدئو کنفرانس HD که دارای قابلیت دسترسی از راه دور و دسترسی سیار می باشد. با این قابلیت شما می توانید کلاس های درسی مجازی آنلاین سه بعدی داشته باشید که دانش آموزان و کارکنان می توانند در جلسه های سه بعدی شرکت و از طریق فایل های ارائه، صوت، تصویر و چت زنده با آن تعامل داشته باشند.

تامین پهنای باند و دسترسی لازم جهت ارائه قابلیت آزمون و ارزیابی آن لاین در دانشکده و بر طبق استاندارهای موجود

دستیابی به یک محیط آموزشی ایمن تر و مطمئن تر از طریق پشتیبانی از یک سیستم مدیریت هشدار بلادرنگ و نرم افزارهای امنیت و نظارت تصویری مبتنی بر IP برای هزاران دوربین.

معماری باز و مبتنی بر استاندارد

بهره گیری از یک معماری باز که قادر به تامین نیازهای در حال رشد شبکه از طریق بهبود تجهیزات موجود می باشد

هزینه کلی مالکیت پایین تر از طریق رایانش ابری

شما می توانید با بهره گیری از راه کارهای مرکب از ابزارهای مشارکتی ابری و ابزارهی فعلی خود، به ابزارهای ارتباطی و مشارکتی پیشرفته با قیمت پایین برای هر کاربر در ماه دست یابید.

حفظ امنیت کلیه وسایل ارتباطی

با راه کارهای مدرن ارتباطی دانش آموزان و کارکنان شما می توانند از ابزارهای اکترونیکی دلخواه خود در مدرسه استفاده کنند و از پشتبانی نرم افزارهای پیشرفته امنیتی که قادر به مدیریت دسترسی و استفاده از شبکه هستند، منتفع گردند.

معماری باز، هزینه مالکیت پایین و حفظ امنیت، از مهم ترین قابلیت های راه کارهای ارتباطی مدرن می باشد.

یک زیر ساخت پیشرفته با قابلیت پشتیبانی از ابزارهای دیجیتال مورد علاقه کاربران

شما می توانید به کمک یک زیرساخت قابل اطمینان، پایدار، قابل توسعه و مقرون به صرفه، دوره های آن لاین، آزمون و ارزیابی آن لاین، محتوای دیجیتال، سیستم های مدیریت یادگیری، دوره های آموزش از راه دور و برنامه های کاربردی مبتنی بر cloud ارائه نمایید.

شما می توانید امکان اتصال تلفن های همراه دانش آموزان به شبکه WI-FI را در محوطه مدرسه فراهم آورید.

ارتباطات هوشمند همه ی این ابزارهای مورد نیاز را به صورت یکپارچه فراهم نموده است.

ارتباطات هوشمند در صنعت آموزش

رایانش ابری

تسهیل ارتباطات هوشمند در صنعت آموزش از طریق یکپارچه سازی خدمات و نرم افزارهای مبتی بر Cloud جهت یکپارچه سازی خدمات آموزشی.

راه کارهای مبتنی بر Cloud سیستم های نوین ارتباطی باعث کاهش هزینه ها شده و شما می توانید به ازای هر بار استفاده از تلفن های تحت شبکه، خدمات ارتباطات یکپارچه، توزیع خودکار تماس ها، مرکز تماس و پاسخگوی تلفنی خودکار هزینه ها را پرداخت نمائید.

چنین ساختاری به شما اجازه می دهد تا با آرامش بیشتری اضافه بر استفاده از قابلیت های بسیار سیستم های ارتباطی یکپارچه، به ارائه خدمات مرتبط با فعالیت های آموزشی بپردازید.
این روش کاهش هزینه های نگهداری را هم در پی خواهد داشت.

روش های جدید صنعت آموزش

ایجاد محیط های خلاق و جدید آموزشی، دسترسی دانش آموزان به کلاس ها و منابع درسی از طریق نرم افزارهای مبتنی برCloud و تلفن همراه، دسترسی به خدمات تصویری از طریق تبلت و تلفن های هوشمند و شبکه خصوصی کاربران، ایجاد محیط آموزشی سه بعدی و امکان تعامل و مشارکت کارکنان و دانش آموزان از طریق جلوه های بصری، صوتی و ویدئویی سه بعدی.

آشکار است که اهمیت صنعت آموزش بر هیچ کسی پوشیده نیست، حال با توجه به تکنولوژی های امروزی، بدیهی است که باید از ابزارهای نوین و مدرن برای صنعت آموزش استفاده نمود تا اضافه بر فراگیر شدن دامنه ی آموزش، جذابیت های لازم نیز برای فرزندان شما که با ابزارهای گوناگونی در ارتباط هستند فراهم شود. این روش ها به بهبود شیوه های آموزشی منجر خواهد شد.

ارتباطات هوشمند با نگاه بر همین نیازها، راه کارهای کاملی را ارائه نموده است.

نظارت و امنیت در مدرسه

موثرترین ابزار برای نظارت و کنترل اتفاقاتی که در مدرسه و دانشگاه روی می دهند، نظارت و کنترل ویدئویی است.

چنانچه برای حفظ امنیت در محیط آموزشی خود از دوربین های امنیتی استفاده می کنید، به ارتباطات هوشمند و قابلیت اطمینان و عملکرد آن اعتماد کنید.

راه کارهای مبتنی بر شبکه قادر به پشتیبانی از هزاران دوربین در شبکه هستند. راه کارهای Safe School یا همان مدرسه امن، قابلیت های بالای امنیتی و اطلاع رسانی های چندرسانه ای از قبیل پیام های اضطراری، زنگ هشدار، قفل درها که قابل مدیریت در یک مکان متمرکز هستند، به شما در ایجاد یک محیط آموزشی امن کمک می کنند.

آموزش عالی

کسب مزیت رقابتی با استفاده از فن آوری

متمایز ساختن موسسه خود در میان سایر رقبا با بهره گیری از ارتباطات هوشمند در صنعت آموزش مقرون به صرفه سیار و بی سیم و راه کارهای شبکه ای پیشرفته

کاهش هزینه های زیرساخت با پیاده سازی یک پلتفرم ارتباطی باز، منعطف و استاندارد که قادر به کار کردن با نرم افزارهای موجود آموزشی شما است. این پلتفرم مبتنی بر SIP قابلیت سازگاری و تناسب با اندازه محیط آموزشی، استفاده در مکان های متعدد و بهینه سازی پویای پهنای باند را دارا می باشد.

بهبود مشارکت و ارتباطات میان دانشجویان، دانشکده ها و تیم های میان رشته ای. توسعه خدمات و کارکردهای مرکز تماس با پشتیبانی از دانشجویان از طریق کانال های ارتباطی متعدد موجود در ابزارهای الکترونیکی آنان.

بکارگیری راه کارهای دیجیتال و خلاق آموزشی. انتقال تجارب آموزشی از طریق دسترسی بی سیم به دوره های آموزشی آنلاین، کلاس های ویدئویی HD و ایجاد کلاس های درسی سه بعدی از طریق Cloud.

پشتیبانی مطمئن از هزاران دوربین IP در شبکه. این قابلیت به شما در افزایش امنیت محیط آموزشی کمک می کند.

دسترسی ایمن به محتوای آموزشی دانشگاه.

شبکه و زیرساخت بی سیمی را پیاده سازی کنید که قابلیت و توانایی آن در مدیریت امن هزاران کاربر و وسیله الکترونیکی به اثبات رسیده باشد.

ارائه راه کارهای آموزشی ترکیبی و آنلاین.

امکان مشارکت در وب و ویدئو کنفرانس تصویری و با کیفیت HD در دانشگاه و به صورت آنلاین برای کلیه وسایل الکترونیکی ومستقل از مکان.

حذف هزینه های مدیریت سیستم با استفاده از راه کارهای جدید و خلاق.

بهبود زیرساخت های ارتیاطی سبب کاهش هزینه های سربار مدیریت سیستم می شود. شما می توانید هزینه های صرفه جویی شده را به تهیه امکانات ارتباطی سیار برای کارکنان دانشگاه اختصاص دهید تا همیشه امکان دسترسی به آنان برای دانشجویان فراهم باشد. علاوه بر این کاهش تلفن های رومیزی نیز باعث صرفه جویی بیشتر می گردند.

ارائه خدمات برتر به دانش آموزان و کارکنان.

خدمات استثنائی یعنی.

مسئولیت پذیری بالا.

پاسخ گویی سریع.

و دسترسی آسان.

سیستم های امروزی به شما در افزایش توانایی مرکز تماس دانشگاه جهت ارائه بهتر خدمات به دانشجویان، دانشکده ها، والدین و فارغ التحصیلان از طریق انتقال تماس به فرد مناسب، کاهش زمان انتظار و امکان برقراری ارتباط از طریق کانال های گوناگون مانند صوت، پیام کوتاه، چت آنلاین، متن، پست الکترونیکی، پست صوتی و رسانه های اجتماعی، کمک می کند.

ارتباطات هوشمند

ارائه تجارت برتر صنعت آموزش

تیم فن آوری اطلاعات دانشگاه می تواند به کمک راه کارهای ارتباطی و مشارکتی ما یک محیط آموزشی مشارکتی و غنی به هنگام حضور دانش آموزان در کلاس درس های سنتی یا آنلاین فراهم کنند.

با این راه کارها دانشجویان می توانند با استفاده از نرم افزارهای مبتنی بر Cloud و نرم افزارهای موجود بر روی تلفن های همراه خود

در کلاس حضور یابند

منابع و اطلاعات را با استفاده از ویدئو کنفرانس HD به اشتراک گذارند

و در محیط های آموزشی سه بعدی در قالب تیم های دانشجویی با دیگران همکاری کنند.

تولید محتوای آموزشی ارزشمند و جذاب

دانشجویان کوشا معمولا اطلاعات را برای مدت زمان طولانی نگهداری می کنند.

نرم افزارهای مشارکتی سه بعدی و مبتنی بر وب امکان برگزاری جلسات بحث و گفتگوی آزاد و دسترسی به مواد آموزشی را برای دانشجویان و دانشکده ها، فراهم می سازد.

سیستم های ارتباطی یکپارچه (Unified Communications)

ویدئو کنفرانس (Video Conference)

راه کارهای شبکه (Networking) و راه کارهای شبکه های مجازی (Virtual Networking)

محیط های آموزشی را به محیطی جذاب و با افزایش چشمگیر بهره وری تبدیل نموده است.

امنیت در دانشگاه

برخورداری از یک محیط امن در دانشگاه امری حیاتی است.

راه کارهای شبکه ای جدید با قابلیت های بالای امنیتی و اطلاع رسانی های چندرسانه ای از قبیل پیام های اضطراری، زنگ هشدار، قفل درها که قابل مدیریت در یک مکان متمرکز هستند، به شما در ایجاد یک محیط آموزشی امن و نظارت دقیق بر حوادث و رخدادها کمک می کنند.

نتیجه‌گیری : 

در نهایت، می‌توان گفت که ارتباطات هوشمند در صنعت آموزش، با استفاده از فناوری‌های پیشرفته به دانش‌آموزان و اساتید امکان می‌دهد تا به‌صورت بهتری با یکدیگر در تماس باشند و از خدمات مورد نیاز خود استفاده کنند. این ارتباطات، با کاهش هزینه‌ها و زمان مورد نیاز برای ارائه خدمات، به بهبود عملکرد و کارایی سازمان‌های آموزشی کمک می‌کنند. همچنین، این ارتباطات، با افزایش تعامل بین دانش‌آموزان و اساتید، به افزایش کیفیت آموزش و یادگیری کمک می‌کنند. بنابراین، استفاده از ارتباطات هوشمند در صنعت آموزش، به عنوان یکی از مهمترین وسایل ارتباطی، به دانش‌آموزان و اساتید کمک می‌کند تا به راحتی و با کیفیت بالا به خدمات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. 


منتشر شده در تاریخ : 1397.08.22

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو در ارتباط باشید

نوشته های مشابه