مقاله ها, مرکز تماس, هوش مصنوعی

دایالر چیست؟

دایالر چیست؟

دایالر چیست؟

مزایای شماره گیرها

آن چه خواهیم خواند

دایالر چیست؟ و چه کاربردهایی دارد. دایالر (Dialer) نوعی نرم ‌افزار مرکز تماس است که برای خودکار کردن شماره ‌گیری شماره تلفن مشتریان و مستندسازی آسان نتیجه این تماس‌ ها استفاده می‌ شود. از شماره گیرها نیز می توان برای پخش پیام های ضبط شده از طریق پاسخ صوتی تعاملی (IVR)، اعلان های فشاری و پیامک استفاده کرد. بر اساس اینکه مشتری به تماس خروجی پاسخ می‌ دهد، یک سیستم شماره‌ گیر می‌ تواند تماس را به یک نماینده هدایت کند، از ربات ‌های صوتی برای جمع‌ آوری خودکار استفاده کند، پیامی پخش کند یا به شماره بعدی در لیست مخاطبین برود. شماره گیرها بهره وری کارشناسان، اسناد تماس و تجربه مشتری را روی میز می آورند، زیرا این کار باعث صرفه جویی در زمان می شود و داده های تماس را به روشی که کسب و کار شما ترجیح می دهد پردازش می کنند و همچنین انتقال سرد را به حداقل می رساند.

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد دایالر چیست؟ است، ما در شرکت هاوش تلاش می کنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از خدمات مرکز تماس و امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.    

 

تماس های خروجی اتوماتیک هوشمند

تماس های خروجی هر سازمانی همواره هزینه های گزافی را برای کسب و کارها در بر دارد:

هزینه ی مخابراتی تماس های خروجی

هزینه ی تامین نیروی انسانی کارآمد و کافی برای برقراری ارتباطات یکپارچه پایدار و سودمند با مشتریان

آیا تاکنون اندیشیده اید که چگونه می توان هزینه ی این تماس ها را بدون تغییر در کیفیت آن ها کاهش داد و از نیروی انسانی خود در فعالیت های مهمتری استفاده نمود؟

به راستی در هر سال چه تعداد تماس با یک مضمون خاص و تکراری با مشتریان خود دارید؟

آیا دقت صد در صدی برای برقراری ارتباط نیروی انسانی با تعداد بیشمار مشتریان وجود دارد؟

آیا لحن و صدای نیروی انسانی در تمامی روز های سال و ساعت های مختلف روز یکسان خواهد بود؟

به نظر شما مشتریان برای شرکت در نظرسنجی های مختلف از جمله اعلام نظر حقیقی خود در خصوص کیفیت محصولات و یا کیفیت پاسخگویی و … تمایل بیشتری برای در میان گذاشتن نظر خود با یک نیروی انسانی دارند و یا یک سیستم هوشمند؟

به راستی اعلام شروع کلاس ها، عدم حضور استاد و تعطیلی کلاس، اعلام نمرات دانشجویان، اعلام زمان کلاس های فوق برنامه و … نیازمند جذب نیروی انسانی می باشد؟

دایالر (Dialer) به تمامی پرسش ها و موارد بالا پاسخ خواهد داد.

شماره گیر یک راه حل فناوری است که فرآیند برقراری تماس های خروجی را خودکار می کند. شماره‌گیرها معمولاً در مرکز تماس، تیم‌های فروش و بخش‌های بازاریابی برای بهبود کارایی و بهره‌وری استفاده می‌شوند. در این مقاله به انواع شماره گیرها و مزایای آنها می پردازیم.

شماره گیرهای پیش بینی کننده

شماره گیرهای پیش بینی کننده نوعی شماره گیر هستند که از الگوریتم هایی برای پیش بینی در دسترس بودن نماینده و میزان تماس برای برقراری تماس های خروجی استفاده می کنند. این فناوری می تواند بهره وری نماینده را با کاهش زمان بیکاری و بهبود نرخ اتصال تماس افزایش دهد. شماره‌گیرهای پیش‌بینی‌کننده همچنین می‌توانند تجزیه و تحلیل داده‌های ارزشمندی را ارائه دهند و به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهند که داده‌های تماس را تجزیه و تحلیل کنند و تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد کارکنان و بهبود فرآیند بگیرند.

شماره گیر برق

شماره گیرهای برقی نوعی شماره گیر هستند که به طور خودکار لیستی از شماره تلفن ها را شماره گیری می کند و نمایندگان را به تماس های زنده متصل می کند. این فناوری در مراکز تلفن می‌تواند با کاهش زمانی که نمایندگان برای شماره‌گیری دستی شماره‌های تلفن صرف می‌کنند، کارایی نماینده را افزایش دهد. شماره گیرهای برقی همچنین می توانند تجزیه و تحلیل داده های ارزشمندی را ارائه دهند و به کسب و کارها امکان تجزیه و تحلیل داده های تماس و تصمیم گیری آگاهانه در مورد کارکنان و بهبود فرآیندها را می دهند.

پیش نمایش شماره گیرها

شماره گیرهای پیش نمایش نوعی شماره گیر هستند که به نمایندگان اجازه می دهند قبل از برقراری تماس خروجی پیش نمایش داده های مشتری را مشاهده کنند. این فناوری می‌تواند بینش‌های ارزشمندی در مورد رفتار و ترجیحات مشتری به نمایندگان ارائه دهد و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا رویکرد خود را تطبیق دهند و خدمات شخصی‌تر ارائه دهند. شماره‌گیرهای پیش‌نمایش همچنین می‌توانند با اطمینان از اینکه نمایندگان قبل از برقراری تماس خروجی به خوبی آماده هستند، نرخ اتصال تماس را بهبود بخشند.

دایالر (Dialer) چیست؟

دایالر(دایلر) چیست؟ به تماس های خروجی برقرار شده با مشتریان توسط سیستم تلفنی که بصورت اتوماتیک و در بازه های زمانی مشخص که به تایید مدیر یا مسئول مربوطه رسیده است، دایالر (Dialer) یا دایلر می گویند.

دایالر (Dialer) امکان تنظیم تعداد تماس های برقرار شونده با مشتریان در صورت مشغول بودن، عدم پاسخگویی و … را در فاصله های زمانی مورد نظر و حتی با افزایش این بازه در صورت عدم موفقیت تماس، برای شما مقدور می سازد.

هم چنین می توان با دایالر برای تماس های بعدی برنامه ریزی نمود به گونه ای که در صورت موفق بودن تماس اول و ارتباط با کارشناسان، قابلیت زمان بندی برای تماس های اتوماتیک بعدی مانند پیگیری تماس پیشین وجود دارد.

شما در هر لحظه امکان فعال سازی چند دایالر به صورت هم زمان درون سیستم مرکز تماس سازمان خود را دارا می باشید.

گزارش های دقیق و قابلیت توسعه نرم افزاری دایالر (Dialer) از دیگر مزایای آن به شمار می آید.

حال به معرفی فرآیند های متفاوتی که توسط دایالر قادر به پیاده سازی است، می پردازیم:

۱-تماس با مشتریان گرانقدر و پخش تنها یک فایل صوتی مانند اعلان جشنواره های گوناگون، اطلاع رسانی های متفاوت مانند نزدیک شدن موعد پرداخت چک، عدم برگزاری کلاس مورد نظر در یک آموزشگاه، موجود بودن یک کالای خاص با تعداد محدود و یا حتی تبریک روز تولد آن ها.

۲-تماس با مشتریان و پخش یک IVR، استفاده از منوهای چند گزینه ای با قابلیت اتصال به هر نوع وب سرویس و یا بانک اطلاعاتی (Database) برای دریافت یک گزینه از مشتری.

برای مثال نظرسنجی از نوع ارائه خدمات، کیفیت پاسخ گویی کارشناسان و یا منوهای چند گزینه ای دیگر.

۳-تماس با مشتری و اتصال وی به یک کارشناس و یا حتی یک شماره ی خارج از سازمان اعم از شماره ی شهری و یا موبایل.

از کاربردهای این مورد می توان به مشاوره های تلفنی اشاره نمود. در این حالت پس از تنظیم وقت قبلی درون نرم افزار و یا به صورت حضوری، دایالری برای آن فعال شده که به چند صورت عمل می نماید:
تماس با مشتری و سپس اتصال به کارشناس مرکز تماس
تماس با کارشناس و سپس اتصال به مشتری
تماس با مشتری و کارشناس به صورت هم زمان

تماس مشتری با شماره ی موبایل یا یک شماره ی خارجی دیگر و اعلام وضعیت شماره ی مقصد مانند در دسترس نبودن یا مشغول بودن به شماره ی مبدا

ولی این حالت از دایالر (Dialer) در شرایط پرکاربردتری مانند کال بک (Call Back) مورد استفاده قرار می گیرد.

کال بک (Call Back) چیست؟

همه ی ما می دانیم انتظار در صف های طولانی امری خسته کننده بوده که موجب نارضایتی مشتریان ما می گردد. با استفاده از شماره گیر های خروجی دایالر (دایلر) می توانیم رضایت مشتریان را حفظ نماییم، بطوری که در صورت طولانی بودن صف، فرصت انتخاب به مشتری بدهیم تا با انتخاب تنها یک گزینه از صف خارج شده و یک دایالر برای وی ثبت گردد که در صورت آزاد شدن نخستین کارشناس، تماسی اتوماتیک توسط سیستم با وی برقرار شود. در این فرآیند امکان ثبت بازه ی زمانی مناسب مانند صبح، ظهر، عصر و … توسط مشتری فراهم می باشد.

و یک حالت ترکیبی از تمامی حالت های بیان شده ی بالا می باشد.

منویی چند گزینه ای با فایل صوتی در یک گزینه، ارتباط با بانک اطلاعاتی (Database) در گزینه ای دیگر و ارتباط با کارشناسان در هر مرحله می تواند در این بخش جای گیرد.

دایالر روشی است برای کاهش انجام تماس های تکراری توسط کارشناسان ما، به همراه حفظ کیفیت تماس و افزایش دقت در انجام آن.

هم چنین روشی مطمئن برای انجام تماس های تکراری کوچک و پر اهمیت برای ارتباط پایدار با مشتریان.

و در نهایت حفظ نیروی انسانی جهت انجام امور پیچیده تر و بهره وری و توسعه هر چه بیشتر کسب و کار. 

 

نتیجه گیری:

در این عصر دیجیتال، کسب ‌و کارها باید راه‌ هایی برای رقابتی ماندن بیابند. در نتیجه، یک شماره گیر پیشگو می تواند ابزار قدرتمندی برای افزایش فروش شرکت شما باشد. با خودکارسازی و بهینه ‌سازی فرآیند شماره ‌گیری، یک شماره ‌گیر پیش ‌بینی‌ کننده می ‌تواند به تیم فروش شما کمک کند تا به مشتریان احتمالی بیشتری دست پیدا کند و معاملات بیشتری را در زمان کمتری ببندد. بنابراین علاوه بر این، یک شماره‌ گیر پیش ‌بینی‌ کننده می‌ تواند بینش‌ ها و تحلیل‌ های ارزشمندی را ارائه دهد و به شما کمک کند تا فرآیند فروش خود را بهتر درک کنید و تصمیم‌ های مبتنی بر داده ‌ها را بگیرید.


منتشر شده در تاریخ : 1399.12.01

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو یا فرم در زیر، در ارتباط باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید