مقاله ها, راه حل ها, هوش مصنوعی

راه حلی برای شرکت ها در مواجهه با بحران ویروس کرونا

راه حلی برای شرکت ها در مواجهه با بحران ویروس کرونا

راه حلی برای شرکت ها در مواجهه با بحران ویروس کرونا

ارتباط راه دور (Telecommute)

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد راه حلی برای شرکت ها در مواجهه با بحران ویروس کرونا است، ما در مجموعه هاوش امیدواریم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که، قصد دارند از خدمات مرکز تماس و خدمات مربوط به مشتریان استفاده کنند.

 

ویروس کرونا جدید (Coronavirus) یا به اصطلاح COVID-19 (کووید-۱۹) در مقیاس جهانی به شرکت ها و کسب و کارهای کوچک  آسیب رسانده یا می رساند ولی بسیاری کسب و کارهای متوسط و بزرگ در سراسر دنیا اقدام های ویژه ای در مواجهه با بحران انجام می دهند.

اگر چه در ابتدا کانون شیوع این ویروس کشور چین بود ولی به سرعت در سراسر دنیا پخش شد و امروزه جایی در جهان نیست که از بحران های ناشی از ویروس کرونا در امان بوده باشد. بهمین دلیل شرکت های بزرگی هم چون گوگل (Google)، مایکروسافت (Microsoft)، آمازون (Amazon)، فیسبوک (Facebook) مورگان استنلی (Morgan Stanley)، آوایا (Avaya) و … تصمیم گرفته اند که دفاتر خود را در مناطق پرخطر بسته و به کار کردن از خانه تکیه کنند. حتی در ایتالیا برندهای مطرحی هم چون آرمانی (Armani) نیز درها را به روی مشتریان بسته اند.

در روبرویی با شرایطی مانند این بیماری و یا دیگر شرایط بحرانی مثل آب و هوای نامساعد، تکنولوژی در کنار شماست. دیجیتالی کردن شرکت ها یک مزیت رقابتی بزرگ در این موقعیت ها است زیرا آن ها را قادر می سازد تا در شرایط بحرانی، دورکاری کنند.

 

دورکاری (Telecommuting) در شرایط بحران

بیماری های مسری و شرایط بد آب و هوایی، شیوه کار ما را تغییر می دهند. هم اکنون بسیاری افراد در دنیا بعلت قرنطینه و پرهیز از خطر آلوده شدن در حال انجام دورکاری هستند و این موضوع اکنون تبدیل به یک تجربه بزرگ جهانی شده است. چرا که میلیون ها شرکت این راه حل را انتخاب کرده اند.

در این میان ارتباط های راه دور یک پیشرفت تجاری بزرگ است و به لطف راه حل هایی نظیر ابرهای ارتباطی (Cloud Communications) با مرکز تماس (Call Center) و یا IP-PBX های مجازی ارائه می شوند. با این ابزارها از هر کجا که به اینترنت دسترسی داشته باشید می توانید کارهای خود را انجام دهید یا در جلسه های آنلاین صوتی یا ویدئویی مشارکت داشته باشید. همان طور که بدون دست زدن به اسناد فیزیکی از ابتلا به بیماری رهایی می یابید.

بنابراین، شرکت ها راه حل مناسبی برای تطبیق دورکاری با نیروی کار خود دارند. این به معنای رابطه جدیدی میان کارکنان و کارفرما و هم چنین شرکت ها و مشتریان است.


مزایای دورکاری برای شرکت ها

نخست این که هزینه ها را هم برای شرکت و هم برای کارکنان پس انداز خواهید کرد، زیرا لازم نیست در طول این زمان برای فضای اداری یا تجهیزات سرمایه گذاری شود و کارکنان نیز زمان و هزینه ی رفت و آمد به محل کار را (به اضافه هزینه های اضافی و تحمیلی مواد ضدعفونی کننده در شرایط بحران ویروس کرونا) صرفه جویی خواهند کرد.

هم چنین با توجه به مطالعه ی اخیر Flexjob دورکاری با بهره وری کارکنان مترادف است. این نوع کار بدلیل عدم اعتماد کارفرما، گاهی توسط شرکت ها رد می شود ولی در شرایط بحرانی کنونی بعنوان یک فرصت و ضرورت بزرگ برای شرکت ها ارائه شده است.

دوم این که به کارکنان اجازه می دهد تا با یکدیگر در ارتباط باشند، اطلاعات را به اشتراک بگذارند و جلسه های آنلاین تشکیل دهند، این امر بهره وری و هم کاری را در شرکت بهبود می بخشد و منجر به نتیجه های بهتر می شود.

این اتفاق در مورد مشتریان شرکت ها هم رخ می دهد، به لطف ابزارها و فن آوری های جدید، شرکت هیچ مشتری را از دست نخواهد داد و روابط کنونی آن ها را تقویت می کند.

ابزارهای ارتباطی ما برای شما که از راه دور کار می کنید

سیستم های ارتباطی ما یک راه حل مبتنی بر ابرهای ارتباطی (Cloud Communications) هستند که دورکاری را تسهیل می نمایند. راه حل های ما با تکنولوژی WebRTC کار می کنند که به ارتباطات یکپارچه در ابر اجازه می دهند تا بدون هیچ هزینه ای کار کنند.

WebRTC یک نرم افزار متن باز (Open Source) است که از هر مرورگری مانند گوگل کروم (Google Chrome) یا فایر فاکس (Firefox) یا غیره و از هر دستگاهی و از هر جایی در جهان قابل دسترسی هستند. به این ترتیب، کارکنان قادر خواهند بود به آسانی در خانه ارتباط برقرار کنند و به دریافت و ایجاد تماس های صوتی و ویدئویی و حتی اشتراک اسناد بپردازند.

کرونا و دورکاری

راه حلی برای شرکت ها در مواجهه با بحران ویروس کرونا

کدام ابزارها و قابلیت ها در دسترس هستند؟

پیشنهاد ما به شما استفاده از نرم افزار مدیریت تجربه (Ex) “JAVIDA” که محصول سال ها تلاش و تخصص هاوش می باشد، است. “JAVIDA” ابزار و ویژگی های اساسی بسیاری را پیشنهاد می دهد تا کار و انجام آن حتی از راه دور آسان تر و کارآمد تر باشد.

جاویدا برای شما یک پنل تحت وب فراهم کرده است که قابلیت های بسیاری را در پنج زیر ساخت حرفه ای به شما ارائه می نماید:

  1. مدیریت امور مشتریان
  2. مدیریت ارتباطات یا مرکز تماس
  3. اتوماسیون
  4. مرکز پیام
  5. خدمات مشتریان یا پشتیبانی

مدیریت امور مشتریان که ساختاری مشابه با مدیریت ارتباط با متشریان (CRM) دارد، همواره شما را به اطلاعات مشتریان متصل نگاه می دارد.

مدیریت ارتباطات یا مرکز تماس، همان ساختار ارتباطی کسب و کار شماست که شما را در هر کجا که باشید پاسخ گوی تماس های مشتریان نگاه می دارد.

اتوماسیون، تمامی فرآیندهای داخلی کسب و کار شما را حفظ می کند.

مرکز پیام، سامانه مدیریت پیام ها اعم از ایمیل، فکس، پیامک و حتی پیام رسان های اجتماعی می باشد.

خدمات مشتریان یا سامانه پشتیبانی مشتریان است که می توانید با ایجاد Case های جدید و مدیریت آن ها به نیازهای مشتریان خود به سرعت پاسخ دهید.

همه ی این قابلیت ها بهمراه امکان تماس های ویدئویی بر روی یک پلت فرم (Platform) ابری فراهم شده است که برای همه ی کارکنان در دسترس و مدیریت می باشد.

 

فن آوری های بکار رفته شده در JAVIDA، راه حلی برای همه ی شرکت ها و در هر شرایطی برای توسعه و بهبود کسب و کار می باشد ولی در شرایط بحرانی تنها راه حل است.

البته ساختار Javida ماژولار و انعطاف پذیر بوده و قابلیت اتصال به هر یک از اجزای سازمانی شما را اعم از CRM یا اتوماسیون و یا حتی مرکز تماس کنونی شما را می دهد.

ما می خواهیم به شما یک راه حل موثر برای ساختن دورکاری پیشنهاد بدهیم تا کارکنان شما قادر باشند از خانه کار کنند و بهره وری خود را با ابزارهای در اختیار افزایش دهند. 


منتشر شده در تاریخ : 1399.01.20

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو در ارتباط باشید

نوشته های مشابه