مقاله ها, راه حل ها, هوش مصنوعی

مجازی سازی شبکه و دستاوردها

مجازی سازی شبکه و دستاوردها

مجازی سازی شبکه و دستاوردها

مجازی سازی چیست؟

آن چه خواهیم خواند

مجازی سازی چیست و چه دستاوردهایی دارد. مجازی سازی شبکه یاNetwork Virtualization به نوعی از جداسازی منابع شبکه اشاره دارد که بطور سنتی از سخت‌ افزار به نرم ‌افزار تحویل داده می شوند. مجازی سازی شبکه می ‌تواند چند شبکه‌ فیزیکی را در یک شبکه مجازی مبتنی بر نرم‌ افزار ترکیب کند و یا می‌ تواند یک شبکه فیزیکی را به شبکه‌ های مجازی جداگانه و مستقل تقسیم کند. بطور خلاصه باید گفت مجازی سازی شبکه باعث کاهش هزینه های بخش های مختلف IT می شود، علاوه بر آن دارای انعطاف پذیری بالا همراه با سرعت پاسخ دهی سریع است که همه این عوامل باعث مدیریت ارتباط با مشتری می شوند.

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد ” مجازی سازی شبکه و دستاوردها ” است، ما در شرکت هاوش تلاش می کنیم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که قصد دارند از خدمات مرکز تماس و امور مربوط به مشتریان استفاده کنند.   

 

 مجازی سازی شبکه

مجازی سازی شبکه ها به معنی انعطاف پذیری بیشتر و مدیریت ساده تر

مجازی سازی شبکه ها، موجب کاهش امور دست و پا گیر و هزینه های واحد آی تی خواهد شد. تبدیل یک شبکه بزرگ به بخش های کوچکتر باعث تسریع پیاده سازی، پاسخ دهی سریع تر، انعطاف پذیری بیشتر و مدیریت ارتباط با مشتری آن ها می شود.

ترکیب ویژگی های امنیتی محکم تر در بخش های کوچک باعث امنیت بیشتر دیتا می باشد. گذر از شبکه های بزرگ و تبدیل آن ها به بخش های کوچکتر باعث پیدایش یک شبکه ارتباطات یکپارچه با همگرایی بیشتر برای دیتا، صوت، ویدئو و ذخیره سازی سریع تر به دور از پیچیدگی های پروتکل های متعدد در راستای بهبودی سریع و مدیریت آسان موثر است.

با نگاهی به آینده و برنامه ریزی های مبتنی بر ساختار های نرم افزاری برای طراحی شبکه ها، بهره وری و اتوماسیون سازی فرآیندهای IT را برای کسب و کار خود به ارمغان خواهید آورد.

انعطاف پذیری و قدرت ساختار شبکه بسیار اهمیت دارد و این دو مهم ترین ویژگی های مجازی سازی های شبکه مبتنی بر نرم افزار (SDN) هستند.

  •  زمان بندی سریع تر برای ارائه خدمات

مجازی سازی شبکه ها بر اساس ساختار های نرم افزاری، ارائه خدمات لحظه ای را بهمراه دارد.

این خدمات ۲۷ برابر سریع تر از ساختارهای قدیمی شبکه است و ۶۷% کاهش هزینه را هم در پی دارد.

  • همگرایی و ذخیره سازی

امکان استفاده از همگرایی باعث ارائه خدمات چند منظوره به صورت لحظه ای خواهد شد.

این امر با انتقال کارهای از طریق نرم افزارهای کاربردی به بخش های مختلف شبکه با مدیریت آسان تر همراه است.

  •  هماهنگ، خودکار و بی نظیر

شبکه جدید مبتنی بر مجازی سازی موجب ترویج نرم افزارهای کاربردی و خدمات منظم و خودکار می باشد.

مجازی سازی

گسترش برنامه های کاربردی با سرعت نور

استفاده از مجازی سازی شبکه ها، عاملی برای سرعت بخشیدن به ایجاد ماشین های مجازی، مهاجرت و مدیریت چرخه عمر می باشد.

نرم افزارهای مدیریتی شبکه، تحولی بزرگ در سرمایه گزاری های مبتنی بر سرور ها و ذخیره سازی های مجازی می باشند و هم چنین به شکل چشم گیری باعث کاهش زمان ارائه خدمات، کاهش هزینه های نگهداری و افزایش بهره روی کسب و کارها هستند.

کاهش زمان ارائه خدمات

کاهش هزینه های نگهداری

افزایش بهره وری

این موارد برای همه ی کسب و کار ها در دنیای رقابتی امروز بسیار اهمیت داشته و بدیهی است که صاحبان کسب و کارها نگاه ویژه های به راه کارهای ارائه شده در مجازی سازی شبکه ها داشته باشند و در این میان ارائه دهنده های سرویس های مجازی سازی شبکه ها، پاسخ مناسبی به رفع نیازهای کسب و کارهای امروزی ارائه نموده است.

ایجاد پارتیشن ها برای کمک به امنیت شبکه

در حال حاضر ما برنامه های کاربردی مختلفی برای نظارت تصویری، VoIP، خدمات پرداخت الکترونیک و بسیاری موارد دیگر داریم.

تکنولوژی مجازی سازی شبکه های اجازه می دهد تا با طراحی پارتیشن های مختلف، هر یک از نرم افزارهای کاربردی متنوع را بر روی یک پارتیشن فعال نمود و این می تواند برای بخش های حساسی مانند بانک ها، بیمه ها، خدمات اعتباری، خدمات بهداشتی، حقوقی و بخش های دولتی بسیار اهمیت داشته باشد.

ایجاد پارتیشن های مختلف در شبکه مناسب برای:

  • بانک ها
  • بیمه ها
  •  ارائه دهنده خدمات اعتباری، بهداشتی، حقوقی و بخش های دولتی
  • بهینه سازی شبکه برای کاهش هزینه و سرمایه گزاری

در شبکه های قدیمی یا سنتی پروتکل های پیچیده ای در لایه های زیرین وجود دارد که جابجایی را تقریباً غیر ممکن می سازد ولی مجازی سازی شبکه ها با راه کارهای آوایا با استفاده از چند متد حرفه ای این پیچیدگی ها را به شکل چشم گیری کاهش داده و موجب کارآمد تر شدن شبکه ها برای برنامه ریزی، ساخت و اجرا می گردد.

این برنامه ریزی بسیار با ارزش است و بر اساس سرویس های چند منظوره باعث کاهش تجهیزات و بار عملیاتی می شود.
شکستن مدل های سنتی و پیچیده باعث کاهش چشم گیر هزینه ها و حفظ محیط زیست می گردد.

کارآمد تر شدن شبکه ها برای:

  • برنامه ریزی
  • ساخت
  • اجرا

مدیریت شبکه

مجازی سازی شبکه چگونه کار می کند؟

مجازی‌ سازی شبکه، خدمات شبکه را از سخت ‌افزار اصلی جدا می ‌کند و امکان ارائه مجازی کل شبکه را فراهم می‌ کند. این امکان ایجاد، ارائه و مدیریت شبکه‌ ها را بصورت برنامه‌ ریزی در نرم ‌افزار فراهم می‌ کند، در حالی که به استفاده از شبکه فیزیکی زیربنایی بعنوان صفحه پشتی ارسال بسته ادامه می ‌دهد. منابع فیزیکی شبکه، مانند سوئیچینگ، مسیریابی، فایروال، تعادل بار، شبکه های خصوصی مجازی و موارد دیگر، ادغام شده، در نرم افزار تحویل داده می شوند و فقط به ارسال بسته پروتکل اینترنت (IP) از شبکه فیزیکی زیربنایی نیاز دارند. 

خدمات شبکه و امنیت در نرم افزار به یک لایه مجازی (هایپروایزر، در مرکز داده) توزیع شده و به بارهای کاری فردی، مانند ماشین های مجازی (VM) یا کانتینرها، مطابق با خط مشی های شبکه و امنیتی تعریف شده برای هر اتصال متصل می شود. وقتی حجم کاری به میزبان دیگری منتقل می‌ شود، خدمات شبکه و سیاست ‌های امنیتی با آن حرکت می ‌کنند و هنگامی که بارهای کاری جدید برای مقیاس‌ بندی یک برنامه کاربردی ایجاد می‌ شوند، سیاست ‌های لازم به صورت پویا برای این بارهای کاری جدید اعمال می‌ شوند که ثبات سیاست و چابکی شبکه را بیشتر می‌ کند.

مزایای مجازی سازی شبکه

مجازی‌ سازی شبکه به سازمان ‌ها کمک می ‌کند تا با خودکارسازی و ساده‌ سازی بسیاری از فرآیندهایی که برای اجرای شبکه مرکز داده و مدیریت شبکه و امنیت در فضای ابری انجام می ‌شوند، به پیشرفت ‌های بزرگی در سرعت، چابکی و امنیت دست یابند. در اینجا برخی از مزایای کلیدی مجازی سازی شبکه آورده شده است:

  • زمان ارائه شبکه را از هفته ها به دقیقه کاهش دهید
  • با خودکارسازی فرآیندهای دستی، کارایی عملیاتی بیشتری را به دست آورید
  • بارهای کاری را مستقل از توپولوژی فیزیکی قرار دهید و جابجا کنید
  • بهبود امنیت شبکه در مرکز داده

نتیجه گیری :

به طور خلاصه، مجازی سازی شبکه یک راه حل پیشرفته برای پشتیبانی و مدیریت شبکه های کامپیوتری است. با استفاده از مجازی سازی شبکه، مدیران شبکه می توانند به طور مستقل چندین شبکه مجازی را بر روی یک شبکه فیزیکی پیاده سازی کنند و به راحتی منابع شبکه را به کاربران اختصاص دهند. همچنین، با استفاده از مجازی سازی شبکه، امنیت شبکه به طور قابل توجهی افزایش می یابد و هزینه های مربوط به پشتیبانی فنی و مدیریت شبکه ها کاهش می یابد. به طور کلی، مجازی سازی شبکه یک راه حل پیشرفته برای مدیریت شبکه های کامپیوتری است که می تواند به طور قابل توجهی به بهبود عملکرد شبکه ها کمک کند.

 


منتشر شده در تاریخ : 1397.08.23

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو در ارتباط باشید

نوشته های مشابه