مقاله ها, تجربه مشتری

مزایای کار از راه دور برای خدمات مشتری

مزایای کار از راه دور برای خدمات مشتری

مزایای کار از راه دور برای خدمات مشتری

کار از راه دور

آن چه از پیش روی شما می گذرد در مورد مزایای کار از راه دور برای خدمات مشتری است، ما در مجموعه هاوش امیدواریم راهنمای خوبی برای تمام کسب و کارهایی باشیم که، قصد دارند از خدمات مرکز تماس و خدمات مربوط به مشتریان استفاده کنند.

 

با شروع سال ۲۰۲۰ و شیوع ویروس کرونا (Coronavirus) بنیان کسب و کار ها و روال فعالیت ها تغییر کرد. کووید-۱۹ (Covid-19) نیروی کار را متحول کرده و خیلی از کارکنان مراکز تماس از راه دور کار می کنند. مرکز تماس (Contact Center) همواره یک فرصت اصلی برای مدل کار از راه دور بوده است و بسیاری از کسب و کار ها که مراکز تماس مبتنی بر ارتباطات راه دور را از پیش راه اندازی کرده بودند با شیوع ویروس کرونا، هم چنان کارآمدی خود را حفظ کرده اند.

ولی بر خلاف مدل بالا، بسیاری از مراکز تماس هم چنان بر پایه شیوه ی سنتی حضور کارکنان در محل مشترک (محل فیزیکی مرکز تماس) ادامه داده اند و در این شرایط جهانی دچار گرفتاری های بسیاری شده اند. مراکز تماس از نظر تاریخی همواره سختی هایی مانند نرخ بالای جابجایی کارکنان را دارند که بخش مهمی از آن ناشی از برنامه های کاری تکراری، نبود مشوق ها و شرایط ارتقای شغلی کارکنان و نرخ بالای شکایت مشتریان می باشد.

امروزه فن آوری مرکز تماس با روی آوردن به سرویس های راه دور، قدرت بیش تری کسب کرده است و در این میان آن ها که پیش از این به سرویس های راه دور روی آورده بودند، با شیوع کووید-۱۹ بسرعت خود را با شرایط جدید وفق دادند و با ارائه ی خدمات مشتریان با ایجنت هایی که از خانه کار می کردند، گام مهمی در حفظ منافع کسب و کار خود برداشتند.

کار از راه دور در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده است و دلیل خوبی هم دارد. کار از راه دور می تواند مزایای بی شماری را برای مشاغل و کارمندان به همراه داشته باشد، از جمله بهبود تعادل بین کار و زندگی، افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها. در این مقاله به مزایای کار از راه دور برای خدمات مشتریان می پردازیم.

 

  1. انعطاف پذیری

کار از راه دور انعطاف پذیری را هم برای کارمندان و هم برای مشاغل فراهم می کند. کارمندان می توانند از هر جایی کار کنند و به آنها اجازه می دهد بین کار و زندگی شخصی خود تعادل موثرتری برقرار کنند. کسب‌وکارها همچنین می‌توانند از انعطاف‌پذیری کار از راه دور بهره‌مند شوند و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا نیروی کار خود را در صورت نیاز برای پاسخگویی به تقاضای مشتری، افزایش یا کاهش دهند.

  1. افزایش بهره وری

کار از راه دور می تواند منجر به افزایش بهره وری برای تیم های خدمات مشتری شود. کارگران از راه دور اغلب بدون حواس پرتی محیط اداری سنتی متمرکزتر و سازنده تر هستند. علاوه بر این، کارگران از راه دور اغلب می توانند کارآمدتر کار کنند و به آنها اجازه می دهد تا تعاملات بیشتری با مشتری را در زمان کمتری انجام دهند.

  1. کاهش هزینه ها

کار از راه دور همچنین می تواند منجر به کاهش هزینه برای مشاغل شود. بدون نیاز به دفتر فیزیکی، کسب و کارهای متوسط و بزرگ می توانند در هزینه های اجاره، آب و برق و سایر هزینه های مربوط به نگهداری دفتر صرفه جویی کنند. علاوه بر این، کارگران از راه دور اغلب از تجهیزات و فناوری خود استفاده می کنند که هزینه های کسب و کار های کوچک را بیشتر کاهش می دهد.

  1. دسترسی به استخر بزرگتری از استعداد

کار از راه دور می تواند دسترسی به مجموعه بزرگتری از استعدادها را برای مشاغل فراهم کند. بدون نیاز به مستقر شدن کارمندان در یک مکان جغرافیایی خاص، مشاغل می توانند بهترین استعدادها را از سراسر جهان استخدام کنند. این می تواند منجر به نیروی کار متنوع تر و ماهرتر شود و کیفیت خدمات به مشتریان را بهبود (بهبود تجربه مشتری) بخشد.

هزینه ی یک نیروی کار مرکز تماس از راه دور، به یک تلفن، لپ تاپ و اتصال اینترنت محدود می شود که بسیار مناسب است و این هزینه در مقابل هزینه های سرسام آور پیدا کردن نیروهای جدید و آموزش آن ها، ناچیز است. خدمات مشتری مهم ترین بخش از هر کسب و کار امروزی است پس حفظ یک نیروی کار فعال بصورت راه دور که تعامل خوبی با مشتریان دارد، کلید موفقیت است.

 

زمان بندی حضور کارکنان در مرکز تماس یکی از مهم ترین چالش های مراکز تماس بوده و فراهم کردن شرایطی برای کار از خانه توسط ایجنت ها، به تنهایی راه حلی انعطاف پذیر در همین شرایط است. تکنولوژی پیاده سازی ارتباطات یکپارچه راه دور، یک دارایی و سرمایه بزرگی برای مراکز تماسی است که در این راه گام برداشته اند یا بر می دارند.

کووید-۱۹ بسیاری از شرکت ها را وادار به انجام مدلی از دور کاری کرده است. ولی با در نظر نگرفتن شرایطی که ویروس کرونا برای جهان ایجاد کرده است، کار از راه دور یک سرمایه گذاری ارزشمند و فرصتی است که برای شرایط ویژه آینده ی جهان خود را آماده کنیم.
کسی چه می داند!!…

نتیجه گیری : 

در نتیجه، کار از راه دور می تواند مزایای بی شماری را برای تیم های خدمات مشتری فراهم کند. مزایای کار از راه دور برای خدمات مشتری شامل انعطاف پذیری، افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و دسترسی به مجموعه بزرگتری از استعدادها است. با اتخاذ سیاست های کار از راه دور، کسب و کارها می توانند عملیات خود را بهبود بخشند، هزینه ها را کاهش دهند و یک تجربه استثنایی برای مشتری ارائه دهند. شاید کووید-۱۹، آغاز یک دنیای متفاوت باشد. پس باید برای دورکاری (کار از خانه) آماده باشیم و کسب و کار های خود را حتی در شرایط عادی هم با دورکاری همراه نماییم.

شاید زودتر از آن چه فکر می کنیم باز هم ناچار به دورکاری شدیم…


منتشر شده در تاریخ : 1399.03.01

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از محصولات در زیر دیدن نمایید و با کارشناسان شرکت هاوش از طریق دکمه روبرو در ارتباط باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید